Školy

V dnešní digitální době roste značné nebezpečí spojené s tím, že školní mládež stále více využívá a někdy i nadměrně spoléhá na mobily, tablety, počítače a další digitální technologie.  
  • Článek
V přechodných a závěrečných ustanoveních zákoníku práce je mimo jiné stanoveno, že za škodu, která vznikla dětem v mateřských školách, žákům základních škol a základních uměleckých škol při vyučování nebo v přímé souvislosti s ním, odpovídá právnická osoba vykonávající činnost dané školy; při výchově mimo vyučování ve školském zařízení nebo v přímé souvislosti s ní odpovídá za škodu právnická osoba vykonávající činnost daného školského zařízení.
Vydáno: 22. 07. 2024
  • Článek
Velkým problémem všech škol jsou úrazy dětí, žáků a studentů. S ohledem na věk dětí a žáků přinášejí s sebou neodčinitelné následky z hlediska psychiky dětí, rodičů a samozřejmě i učitelů školy.
Vydáno: 12. 10. 2023
  • Článek
Mezi časté úrazy dětí patří otravy, popáleniny (vč. chemických) nebo poleptání. Příčinou těchto závažných důsledků jsou právě chemické látky. Chemické látky jsou všude kolem nás a v každém výrobku, který kupujeme. Jsou užitečné, ale zároveň i nebezpečné. Téma nebezpečnosti chemických látek je tématem další z dětských výtvarných soutěží pro žáky základních škol, nižších stupňů víceletých gymnázií a děti z dětských domovů.
Vydáno: 11. 01. 2019
Typickým místem výkonu práce jsou vnitřní pracoviště, zejména učebny, školní dílny anebo jiné k tomu vyhrazené prostory. K nejčastěji používaným pracovním pomůckám patří ruční nářadí (včetně elektrického), strojní zařízení (všeobecně elektrická, tlaková, plynová, zdvihací) a technická zařízení (např. vybavení pracovišť). S ohledem na vyučovaný obor se charakteristiky pracovního místa a jeho vybavení mohou lišit. Vyšší odborné vzdělání ve skupině příslušného oboru, nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou a střední vzdělání s maturitní zkouškou bez vyučení, jinou alternativu dále představuje bakalářský studijní program ve skupině příslušného oboru.
Práce je vykonávána zejména uvnitř objektů mateřských škol, případně uvnitř jiných objektů, které učitel s dětmi navštěvuje. Dále je práce vykonávaná na venkovních prostranstvích, zejména v areálu mateřské školy (školní zahradě) a dalších pracovištích, které učitel s dětmi navštěvuje (dětská hřiště, kulturní akce, městské parky, zoologická zahrada apod.). Nejvhodnější přípravu pro tuto pozici poskytuje magisterský studijní program v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika. Jinou alternativu představuje vyšší odborné vzdělání v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika, magisterský studijní program v oboru speciální pedagogika, střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika a bakalářský studijní program v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika.