Školy

V dnešní digitální době roste značné nebezpečí spojené s tím, že školní mládež stále více využívá a někdy i nadměrně spoléhá na mobily, tablety, počítače a další digitální technologie.  
Typickým místem výkonu práce jsou vnitřní pracoviště, zejména učebny, školní dílny anebo jiné k tomu vyhrazené prostory. K nejčastěji používaným pracovním pomůckám patří ruční nářadí (včetně elektrického), strojní zařízení (všeobecně elektrická, tlaková, plynová, zdvihací) a technická zařízení (např. vybavení pracovišť). S ohledem na vyučovaný obor se charakteristiky pracovního místa a jeho vybavení mohou lišit. Vyšší odborné vzdělání ve skupině příslušného oboru, nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou a střední vzdělání s maturitní zkouškou bez vyučení, jinou alternativu dále představuje bakalářský studijní program ve skupině příslušného oboru.
Práce je vykonávána zejména uvnitř objektů mateřských škol, případně uvnitř jiných objektů, které učitel s dětmi navštěvuje. Dále je práce vykonávaná na venkovních prostranstvích, zejména v areálu mateřské školy (školní zahradě) a dalších pracovištích, které učitel s dětmi navštěvuje (dětská hřiště, kulturní akce, městské parky, zoologická zahrada apod.). Nejvhodnější přípravu pro tuto pozici poskytuje magisterský studijní program v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika. Jinou alternativu představuje vyšší odborné vzdělání v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika, magisterský studijní program v oboru speciální pedagogika, střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika a bakalářský studijní program v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika.