Nová aplikace Bezpečnost a hygiena práce (BHP)

Vydáno: 3 minuty čtení

Tradiční značka BHP, spojovaná především s časopisem Bezpečnost a hygiena práce, se od letošního února dočkala své nové online aplikace. Pojďme se seznámit s některými důležitými součástmi, které vám pomohou při vaší každodenní práci.

Pod záložkou „Kategorie“ naleznete veškerý obsah rozdělený podle oblastí a témat, která se s různou intenzitou dotýkají každého profesionála v oblasti BOZP. Ve výsledcích můžete dále filtrovat podle toho, zda vás v dané kategorii zajímá článek, zodpovězený dotaz, právní předpis, Karta BOZP či jiný typ obsahu.

V záložce „Předpisy“ je databáze právních předpisů (zákonů, vyhlášek, nařízení vlád, …). Tam, kde byl předpis již někdy novelizován, naleznete časové verze, mezi kterými můžete přepínat. S vyšší verzí předplatného můžete navíc změny porovnávat. Zároveň pak máte k dispozici i komentáře k vybraným předpisům.

Karty BOZP obsahují již přes 110 praktických dokumentů s popisem jednotlivých profesí, hodnocením jejich rizik, návrhem OOPP a pokynů pro zajištění bezpečnosti práce. Naleznete je také v záložce „Praktické nástroje“.

Dalším praktickým nástrojem jsou pak Otázky a odpovědi. Nejen, že zde naleznete více než 200 již zodpovězených dotazů, ale v rámci svého předplatného můžete položit našim expertům i dotazy vlastní. Jak na to, je podrobně popsáno v Nápovědě.

Odborný měsíčník přináší nezbytné informace svým čtenářům již 75 let. Na jeho článcích vyrostlo několik generací „bezpečáků“. I vám jej budeme rádi dál zasílat do poštovní schránky. Jednotlivé články tvoří obsah této nové aplikace. Navíc archiv od roku 2016 máte k dispozici k prostudování i ke stažení.

Novinkou aplikace je váš osobní prostor „Moje BHP“. Na jednom místě vám zobrazíme obsah od vašich oblíbených autorů, ze sledovaných témat a doporučíme další obsah, který by vás mohl zajímat. Pište si poznámky k dokumentům nebo si zvýrazněte důležitý text, ke kterému se chcete později vrátit. Sledujte předpisy důležité pro svou práci. Máte zde uložené i své dotazy a odpovědi na ně.

Potřebujete s něčím poradit? Něco vám nefunguje, jak by mělo? Jsme tu pro vás, tak nám napište nebo zavolejte.

Novinky

  • Novinky
Závěrečná kampaň se věnuje několika tématům. První část kampaně zabývá právními aspekty ukončení pracovního poměru, což je významná součást pracovněprávních vztahů. Analyzuje různé způsoby ukončení zaměstnaneckého poměru, jako jsou výpověď ze strany zaměstnance či zaměstnavatele, okamžité zrušení pracovního poměru, dohoda o rozvázání pracovního poměru a ukončení pracovního poměru během zkušební doby. Kampaň se zaměřuje na zákonné podmínky těchto postupů, ochranu zaměstnanců před neoprávněným propuštěním a povinnosti zaměstnavatelů při rozvázání pracovního poměru. Cílem je poskytnout základní přehled o právním rámci ukončení pracovního poměru. Dálším tématem kampaně je budování příjemného pracovního prostředí, tzv. wellbeingu, které může přispět k prevenci psychosociálních rizik a dalších negaticních forem chování na pracovišti. Materiály postupně seznámí s různými formami násilí na pracovišti (mobbing, bossing, staffing) a způsoby, jak šikanu na pracovišti řešit a s fenoménem syndromu vyhoření. Stránky kampaně na bozpinfo.cz.
4. 12. 2025 / 1 minuta čtení
  • Novinky
Výzkumný institut práce a sociálních věcí, v. v. i. (RILSA) vydal Analýzu pracovní úrazovosti specifických cílových skupin zaměstnanců v ČR v roce 2023. Specifické skupiny zaměstnanců ohrožené pracovními úrazy byly definované zejména podle věku, pohlaví a činností, kterým se v zaměstnání věnují. K úrazům potom dochází při nehodách určitým zdrojem úrazu, jenž bývá shodný se zdrojem nehody.  Z pracovních úrazů s pracovní neschopností nad 3 dny a z počtu zaměstnaných v NH je vypočítaný relativní ukazatel četnost těchto pracovních úrazů na 100 zaměstnaných v NH za roky 2014–2023. Četnost je pak porovnávaná v těchto 10 letech mezi věkovými skupinami a v každé skupině mezi pohlavími. Poměr četnosti těchto PÚ žen ku četnosti mužů v každé věkové skupině je pak základ pro výpočet průměru za 10 let.  Podrobná data naleznete v této zprávě.
2. 12. 2025 / 1 minuta čtení
  • Novinky
Nedávno zveřejněná zpráva agentury EU-OSHA Pracovníci domácí péče – komplexní přehled rizik v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci se zaměřuje na bezpečnost a ochranu zdraví při práci v oblasti domácí péče, která je zásadní, avšak často opomíjenou součástí systému zdravotní a sociální péče v EU. Poukazuje na rizika, jako jsou muskuloskeletální poruchy, psychosociální problémy a špatné pracovní podmínky, a zdůrazňuje význam prevence a účasti pracovníků. Ke zprávě je připojeno šest případových studií a informační dokument, které nabízejí doporučení a řešení z celé EU, od přístupů týkajících se ergonomie a samostatné organizace až po regulační reformy.
1. 12. 2025 / 1 minuta čtení
  • Novinky
Za účelem omezení administrativní zátěže, zvýšení přehlednosti pro zaměstnavatele a sjednocení nahlašovaných údajů dojde od 1. 1. 2026 k digitalizaci hlášení pracovních úrazů. Od 1. 1. 2026 budou zaměstnavatelé nově ohlašovat pracovní úrazy a zasílat záznamy o pracovních úrazech prostřednictvím portálu Státního úřadu inspekce práce, a to výhradně elektronicky. Portál je dostupný jednoduše přes www.suip.cz, případně na tomto odkazu: https://www.mpsv.cz/app/suip-portal/. Hlášení pracovních úrazů bude zpřístupněno od 1. 1. 2026.
27. 11. 2025 / 2 minuty čtení