Minimální mzda pro rok 2026 činí 22 400 Kč

Vydáno: 1 minuta čtení

Dnes vyšlo ve Sbírce zákonů Sdělení Ministerstva práce a sociálních věcí č. 356/2025 Sb., které stanovuje pro rok 2026 výši minimální měsíční mzdy 22 400 Kč a výši minimální hodinové mzdy 134,40 Kč.

Novinky

  • Novinky
  Evropská agentura pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci (EU-OSHA) zpřístupnila kompletní webové stránky připravované kampaně „Zdravé pracoviště 2026–2028: Společně za duševní zdraví při práci“, a to ve všech...
5. 10. 2026 / 2 minuty čtení
  • Novinky
Aktualizovaný nástroj pro vizualizaci dat z evropského průzkumu ESENER nyní umožňuje porovnávat výsledky šetření z let 2014, 2019 a 2024. Nejnovější data ukazují několik významných trendů: na pracovištích ubývá zapojení zaměstnanců do opatření zaměřených na zvládání psychosociálních rizik a současně klesá počet kontrol ze strany inspektorátů práce. Naopak stále více zaměstnavatelů diskutuje o dopadech digitalizace na bezpečnost a ochranu zdraví při práci. Řada klíčových ukazatelů však zůstává stabilní. Hlavním motivem pro řízení BOZP napříč evropskými pracovišti je i nadále plnění zákonných požadavků. Interaktivní nástroj ESENER je dostupný v 25 jazycích a díky přehlednému ovládání umožňuje snadno analyzovat a porovnávat data z jednotlivých zemí i období. Nástroj ESENERVíce informací o průzkumu ESENER  
29. 9. 2026 / 1 minuta čtení
  • Novinky
Dobře navržená pracovní místa a vyvážená pracovní zátěž jsou základními předpoklady pro produktivní a zdravou práci. Aby se tyto postupy staly součástí každodenní praxe v kancelářích, byl speciálně pro kanceláře...
29. 9. 2026 / 1 minuta čtení
  • Novinky
Nový diskusní dokument agentury EU-OSHA se zabývá dopady změny klimatu na bezpečnost a ochranu zdraví při práci (BOZP) a jejich nerovnoměrnými dopady na různé skupiny pracovníků. Ze zjištění vyplývá, že...
23. 9. 2026 / 1 minuta čtení