řidič motorových vozíků
- Článek
Dle mého názoru k problematice provozu motorových vozíků, dále k pracovní úrazovosti u tohoto zdroje, bylo již v předcházejícím období, a to například ze strany metodika pro manipulaci s břemeny Státního úřadu inspekce práce (SÚIP), zpracováno mnoho příspěvků. Dále rovněž problematika motorových vozíků byla již i několikrát prezentována metodikem pro manipulaci s břemeny SÚIP například na odborném semináři pod názvem „VOZÍKY“, což bylo odborníky v oblasti školitelů (instruktorů) motorových vozíků (MV) velmi pozitivně hodnoceno. Na základě získaných informací, tak řada školitelů (instruktorů) MV významně obohatila svá školení. Bohužel vysoká pracovní úrazovost, jak vyplývá z informačního systému o pracovních úrazech vedený SÚIP u tohoto zdroje (viz tabulka), si opět vyžaduje pozornost.
Motorové vozíky jsou zpravidla provozovány na účelových komunikacích, tj. vnitropodnikových anebo v uzavřeném prostoru/objektu, ale za splnění specifických podmínek může být provozován i na místních komunikacích. Práce může být tedy prováděna na venkovním i vnitřním pracovišti. V případě, že je práce prováděna na venkovním pracovišti, pak může být vykonávána za jakéhokoliv počasí. Prostor, ve kterém práce probíhá je obvykle vybaven regály pro uskladnění materiálu, dále manipulačními jednotkami, uskladněným materiálem, ale i trvalými pracovišti, po kterých se pohybují osoby nebo jiné dopravní/manipulační prostředky a dále zde mohou být umístěna stacionární strojní zařízení.
Za minimální vzdělání lze považovat vzdělání nižší než středoškolské, které neposkytuje ani výuční list. Pro potřeby praxe je však nejčastěji požadovaným stupněm vzdělání střední odborné vzdělání s výučním listem v oboru Operátor skladování.
Vydáno: 20. 01. 2017