operátor zákaznické linky
Práce je vykonávána zejména uvnitř administrativních objektů (včetně pracovišť open space), kde pracovník vyřizuje jednoduché požadavky nebo stížnosti zákazníků telefonicky nebo elektronickou poštou, přes sociální média apod., přesně podle popsaných pracovních postupů, s cílem uspokojit všechny zákaznické potřeby. Pracovník sjednává schůzky klientů, manažerů a obchodníků, nebo provádí průzkum trhu podle předem stanovených postupů. V souvislosti s tím provádí evidenci dat a jejich archivaci. Práce může být spojena i s noční prací.
Nejvhodnější přípravu pro tuto pozici poskytuje střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru ekonomika a podnikání a střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru ekonomika odvětví (oborů). Jinou alternativu představuje střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů obchod, střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů ekonomika a administrativa a střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů podnikání v oborech, odvětví.